Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 29 oktober 2014

Stavningslek

Stavningslek 2 innehåller roliga aktiviteter för den första lästräningen. Här är det alfabetisk ordning, ljudning av ord och att gissa ord som är de tre övningarna som ingår. I alfabetisk ordning ska man rada upp fåglarna efter den bokstav eller det ord de bär på. På bilbanan ska man klicka på de bilar med de bokstäver som ingår i ordet som man ska stava till. Bilar som har fel bokstav får köra vidare men om man ändå stoppar dem så kraschar de och tvärt om om man låter en bokstav köra förbi som man eg skulle haft. Då kraschar den i slutet av banan.
Den sista övningen är "hänga gubbe". Du har dock inte hela alfabetets bokstäver att gissa bland och det gör det lite lättare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar