Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 9 november 2014

Skolfoto XL

Skolfoto XL är en suverän app för påminnelser och tidskontroll. Här lägger man in sitt schema och detta går att färgkoda. Du kan också lägga in uppgifter och läxor och själv välja hur många gånger och när du ska påminnas Till uppgiften kan du lägga in ett foto. Hela veckans schema syns och under den syns uppgifter och läxor som man lagt in. En bra översikt av kommande uppgifter under kommande veckor.
På ena sidan står det hur lång tid det är kvar på lektionen men du kan också själv ställa en klocka för tidtagning av vissa uppgifter under lektionen. Appen är enkel att hantera och ett suveränt hjälpmedel för elever i behov av påminnelser och kontroll.


Appen finns också som iPhonevariant med samma funktioner men där man måste växla mellan det man vill se. Håll horisontellt för att få se hela veckan och lodrätt för att se bara dagen. Välj uppgifter i menyraden för att se kommande veckors uppdrag och lägga till nya.

Om du befinner dig i samma nätverk som någon annan som också använder appen kan man dela uppgifter med varandra. Detta gör att läraren kan skapa uppgiften och dela den med eleven/eleverna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar