Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 4 december 2014

Bubbla med Kalvin

Bubbla med Kalvin är för de yngsta barnen. Här kan man spela själv eller med en kompis som då får andra färger på sina bubblor. Känn igen färgen, taluppfattning med siffror eller prickar, alfabetisk ordning på bokstäverna eller bilda ordet som hör till bilden. Synd att det inte är mer ljudningar. Dock är det lite berömmande ord samt bokstävernas och siffrornas nämn när man poppar bubblorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar