Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 31 december 2014

Circle circle revoulution

Denna app som kallas CCR visar en cirkel där man ska nudda då den visar det tal som står undertill. Väljer man lätt nivå är det andredelar, tredjedelar och fjärdedelar. Mediumnivån är det även femtedelar, sjättedelar och åttondelar och på svår nivå är det….svårt…
Man kan spela med bara en cirkel och om det till en början går för långsamt kan man trycka på boost för att få visaren att gå snabbare. Sedan kan kan också spela med två cirklar och det är verkligen jobbigt att ha koll på båda. Man kan inte trycka boost för bara en av dem. Utmanande och kul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar