Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 16 december 2014

Name things

Name things. Här har vi en app som man kan samarbeta  i eller tävla i. Man får fram ett ämne och sedan ska man komma på så många som möjligt. Det kan t ex vara "Säg saker som är gröna", "Säg sånt som behöver vatten för att leva" eller "Säg sånt som bor i havet". Appen är väldigt användbar då man själv kan bestämma hur den ska användas. Tävla mot varandra genom att säga varannan sak och se vem som säger den sista och då blir vinnare, tävla i lag mot varandra, hjälps åt allihop, ge som läxa att ta reda på så många som möjligt och sammanställa klassens/gruppens resultat i förskolan/skolan. För elever som är lite äldre kan man ju utnyttja appen i andra språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar