Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 10 december 2014

Tiny pdf


Tiny pdf är en app där du kan hämta in pdf filer från dropbox eller google drive. Du kan lösenordsskydda appen så att andra inte kommer åt dem. När du väl hämtat in ett dokument kan du anteckna på det, stryka under, kommentera mm. Du kan också välja att sätta dit en liten stämpel. Här finns det massor av färdiga stämplar att välja bland: Approved/not approved, Draft, Sign here osv. Du kan också skapa en egen genom att ladda upp från dina foto. Du kan också signera ett dokument. Så kommer det upp en ruta där du med ditt finger signerar. Du kan återanvända en signatur eller göra en ny. Signaturen läggs in i pdf-filen och du flyttar den till rätt ställe och storlek.
När du är klar kan du skicka via message, mail, skriva ut, öppna i annan app...
Ett ganska bra verktyg för lärare och elever som jobbar med pdf-filer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar