Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 16 mars 2015

Explorium - space for kids

Explorium - space for kids, med systerappen oceans for kids, är en söt liten resa i rymden. Här väljer du om tjejen eller killen ska ut i rymden. Först reser man med rymdskeppet från en startplats och får fakta att läsa/lyssna på. Därefter reser du vidare ut i rymden och får fakta om jorden/satelliter mm Ta dig vidare och res från planet till planet och läs/lyssna på fakta. Hela vägen ska du också samla in ädelstenar och spela små enkla spel. Detta gör appen lite roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar