Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 26 juni 2015

Stick around

I appen Stick around skapar du dina egna puzzle. Du väljer en  en bakgrund. Det kan vara ett venndiagram, två kolumner, matcha två och två , en tidslinje eller dylikt. Du kan sedan anpassa bakgrunden genom att rita, skriva eller vända på den. Sedan bestämmer du vad som ska finnas var. Det kan vara lappar med text, bilder eller både och som ska placeras ut på rätt ställe.
När sedan spelet körs igång finns dessa lappar på högersidan och ska dras in till rätt fält. När man spelat klart blir det rättat och man ser precis vilken lapp som hamnat på rätt eller fel ställe. Nu kan man flytta och få rättat igen.

När du skapat ditt puzzle sparar du det så att det inte längre är ett projekt. Det hamnar nu under fliken puzzle och härifrån exporterar du via mail, dropbox, google drive eller till explain everything där du kan göra en förklarande film till ditt puzzle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar