Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 12 juli 2015

Kid in a story book Maker och Kid in story book reader är två appar som hör ihop. Skapa i den ena och läs i den andra. Se klipp nedan för hur skapandet går till. Det är alltså färdiga böcker med bilder och text där man bara lägger inett foto av någon. Fotot fixar man till så att det blir greenscreeneffekt. Sedan kan man också ändra texten och spela in en uppläsningsröst.
I den senare appen går det att hitta enkla engelska böcker att läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar