Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 23 juli 2015

Miner birds

Träna matte i appen "miner birds". Här kan man spela mot datorn, en eller två vänner. Välj vilken väg du ska gräva dig fram för att slutligen samla ihop 20 maskar för vinst. På vägen kan det finnas stenar som blockerar. Dessa kan du få bort genom att betala med en mask. Du kan också få betala för att ta dig två steg framåt. Det finns också överraskningslådor som kan beröva dig maskar, ge dig maskar eller ge dig en sten att placera ut i din motståndares väg. 
Innan spelets början väljer du svårighetsgrad på talen du ska räkna för att få maskarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar