Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 14 augusti 2015

Shiny bakery

I shiny bakery kan yngre barn träna sig på att baka utan att kladda. Man följer instruktionerna som man kan se högst upp på hyllan till vänster. Häll i det som krävs och rör om. En rolig detalj är att man kan lägga i olika konstiga saker i smeten/degen innan man gräddar kakan/kakorna.
När kakan är gräddad dekorerar man och sist ska kakan/kakorna delas mellan två eller fler personer. Rättvist, annars surar de. Om man väljer att baka en mjuk kaka får man bestämma om kakan ska delas i tredjedelar, fjärdedelar osv medan man lätt kan fördela kakorna om man väljer att baka småkakor. Detta är alltså ett sätt att ha svårighetsgrader i appen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar