Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 27 september 2015

Math ahoy

Du är pirat och ska ut i världen och plundra. Du har en karta du kan följa och se var skattkistorna finns. För att komma till dessa kollar du vindhastigheten och vrider ditt roder så att dessa adderat eller summerat stämmer med antalet steg du behöver för att nå skatten. Se bara upp för skeppen som jagar dig. De tar vardera tre steg varje gång det är deras tur. Se till så att du inte är 3 steg ifrån dem.
Ett jättebra räkneträningsspel för yngre barn. Barnen får samtidigt se en världskarta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar