Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 25 oktober 2015

Joining hands

Ett spel som går ut på att alla figurer ska bli glada eftersom de får en hand att hålla i. Figurerna har olika förutsättningar och pretentioner. Någon har t ex bara en hand, någon är inte flexibel och kan inte röra armarna åt vilket håll som helst osv. Jag tycker att appen ger bra förutsättningar för samtal om personers olika egenskaper och att kunna anpassa sig till andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar