Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 12 november 2015

Dust buster och Piano games

Är det läge för att lära sig spela piano? Här är apparna där du kan spela både direkt på din iPad men också på ett riktigt piano om du vill det. Börja med att välja låt efter svårighetsnivå och starta i övningsläge. När du tycker att du kan låten tillräckligt bra spelar du upp den och blir bedömd. Riktigt roligt är det också att se städtanten springa runt och jaga bort de små monsterna som dyker upp. Du hjälper henne genom att trycka på rätt tangent vid rätt ögonblick. I appen piano games smashar hon en volleyboll eller skjuter med pilbåge istället för små monster. Här finns massor av nationalsånger att lära sig. Det finns också en stilren app utan alla dessa "störande" objekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar