Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 10 november 2015

Ordlek XL

För de elever som behöver träna på att skriva hela ord. Här finns alla bokstäver och när man tar på den hörs ljudet för bokstaven. På detta sätt kan de prova sig fram till vilken bokstav som kommer efter. Dra bokstäverna på rätt plats. Vokalerna är röda vilket man som lärare får förklara varför. Tyvärr får man inte höra det färdiga ordet men man får beröm varje gång man lyckats. 3 svårighetsnivåer och möjlighet att ändra från versaler till gemena.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar