Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 15 november 2015

Räkneapan

I räkneapan får du en skattkarta som du ska ta dig fram i. Börja med att följa med räkneapan ut i världen med pluss-tal. Apan flyger fram med en jetpack och du hjälper honom att fånga guld, döda fiskar och undvika hinder genom att räkna ut det rätta svaret på uppgiften. När alla banorna är avklarade på addition går man vidare till subtraktion och så vidare som ni kan se på skattkartan nedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar