Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 18 november 2015

Toontastic jr

För alla som gillar toontastic men tycker att det är för svårt för yngre barn så finns det nu en version där man får väldigt mycket hjälp på vägen. Det börjar med att man slumpar fram redan färdiga sekvenser som ska hjälpa dig framåt i handlingen. Första delen/början spelas upp och direkt därefter ska du fortsätta handlingen en liten bit genom att röra figurerna och spela i din röst. När du stoppar har du möjlighet att göra om eller att välja lämplig musik till scenen.  Därefter spelas mitten upp och du gör på samma sätt för att själv kunna vara med och bestämma handlingen. Slutligen slutet, på med musik och din film är klar. Denna visas upp på ett högtidligt sätt bakom kulisser mm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar