Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 29 december 2015

Chemist


Rolig app det här, Chemist. Ännu roligare hade det varit om jag vetat vad jag skulle blanda för att få det att explodera. Hi hi ...
Tre knappar finns allra överst. Här väljer man vilken typ av behållare man vill använda. Därefter fyller man på med något ämne. Här finns olika kategorier; fast (pulver?), flytande och gas. Detta häller man i behållaren och sedan kan man bland verktygen välja om man vill mäta ph-värde, mäta temperatur, röra om, ta pipettprov, tända eld eller frysa det. Men stjärnan högst upp kan man spara ämnet man skapat och använda det vid ett annat experiment.
Via inställningar kan man få etiketter med formler, temperatur, ställa temperatur/gasförhållande i omgivningen och påskynda händelseförloppet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar