Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 23 december 2015

Frame artist


I frame artist bygger du dina egna collage. Man börjar med att välja hur många rutors bredd och höjd den ska ha. Här har jag valt 3x4.

När man sedan fått upp sitt rutnät kan man slå samman (merge) några rutor till en större. Det går inte att ångra sig när man väl slagit ihop några rutor och bekräftat det. Skulle man ångra sig får man börja om från början. Därför är det bra att ha en plan innan man börjar att lägga in sina bilder.
Slutligen lägger man in bilder (från flickr, facebook, picasa, instagram, tumbler eller helt enkelt genom albumet eller via kameran direkt. Man kan också byta färg och bakgrundsbild. När man är klar sparar man det till sitt album och kan därifrån använda det hur man vill. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar