Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 23 december 2015

Sing smash

Lärorikt men roligt. Sing smash handlar om att sjunga för att kunna spela ett spel. Överst finns block som försvinner så fort en boll nuddar dem ett i taget. Bollen studsar och behöver studsas tillbaka upp av dig genom att du frammanar de understa blocken. Innan du börjar spela får du höra vilken ton varje block där nere representerar. Du sjunger och den framträder. Efter en liten stund tona den bort och du får sjunga igen om du vill få fram den.. Uppe i höger hörn kan du se exakt vilken ton det är du sjunger. Otroligt lärorikt när det gäller att kunna komma ihåg vissa tonläge. Inte lätt för en sångamatör som jag...naturligt vis kan man fuska genom att inte ta tonen direkt utan att flytande jobba sig uppåt och neråt på skalan ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar