Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 27 maj 2011

Angry birds Rio

Angry birds finns både som gratisapp och som större version för mellan 7 och 22kr.  Spelet går ut på att med slangbella skjuta iväg fåglar mot grisar som har tagit fåglarnas ägg. Den nyare versionen heter Rio och då är det apor som tagit äggen. Grisarna finns i olika byggnader och beroende på materialet i byggnaden, sten eller trä t ex, så är det olika svårt att ta sig fram till dem. Ibland finns det bomber som hjälper till. Även andra finesser går att använda. Fåglarna man skjuter kan öka hastighet och de kan dela upp sig i tre mindre fåglar istället för en stor mm. Lite taktik är det bakom och även fysiklagarna då man måste beräkna slangbellans bana för att komma rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar