Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 27 maj 2011

Cut the rope

Cut the rope finns som en mindre  variant gratis men det är så roligt att man ganska snabbt bestämmer sig för att uppdatera och få fler banor och då mer utmaning. Uppgraderingen kostar 7kr. Spelet går ut på att skära av rep så att grodmat svingas, flyger, blåses eller på annat sätt tar sig över skärmen för att samla in stjärnor och slutligen hamnar i en grodas mun. Naturlagarna styr, dvs maten svingas högt för att så småningom minskas ner och då kanske chansen har försvunnit så det gäller att vara snabb. Det finns också såpbubblor som kan fånga in maten och få den att flyga uppåt tills man spräcker bubblan med sitt finger. Faror lurar. En spindel är sugen på grodmaten och repet som spindeln klättrar på måste skäras av innan denna når det. Man får vara rätt klurig för att lyckas och det är ett utmärkt samarbetsspel där man med gemensam tankekraft kan tänka ut hur man ska gå till väga då banorna blivit svåra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar