Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 26 maj 2011

Kid Music

Riktigt roligt kompositionsprogram på barnnivå som är gratis att ladda ner. Man får upp en meny med 4 olika "instrument" och börjar med att spela in sin sång. Alla instrument spelas sedan på tangenter, t o m trummorna. Till denna sång spelar man då in 3 instrument i tur och ordning. Det finns ganska många instrument att välja bland (piano, electrical piano, toy piano, xylophone, strings, harmonica, guitar, drums, banjo, trumpet, saxophone, bagpipes och jingel bells). Instrumenten spelas in var för sig och man kan höra det redan inspelade medan man spelar in det nya.  Man kan också radera varje ljudspår för sig om man vill in och ändra något. Varje instrument går det att höja och sänka ljudnivån på individuellt. I menyn kan man välja att spara sin komposition men det verkar inte gå att skicka den vidare.  Ljudkvaliten är dålig men programmet är roligt och lärorikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar