Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 26 maj 2011

Sock Puppets

I gratisappen Sock Puppets väljer man vilka dockor (max 4) man vill spela teater med, vilken bakgrund och vilka andra detaljer som ska finnas med. Teatern kan men sedan spela helt själv eller vara flera som är ansvariga för de olika dockornas agerande. Man spelar in när man rör figurerna och om man bara tuchar dem så rör de på munnen. Den inspelade rösten ändras sedan efter mina inställningar och rösten ändras beroende på vilken sockpuppet som säger vad i pjäsen.
Resultatet går sedan att spara i padden men den går också att dela med sig via facebook eller youtube.
Lättanvänt program utan större finesser som ändå kan stimulera fantasin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar