Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 17 juli 2011

Animoto


Animoto finns som en onlinetjänst på datorn. Här kan du skapa egna bildspel väldigt enkelt. När du laddat ner gratisappen Animoto (för iPhones ig.)får du tillgång till dina filmer och kan visa dem i padden och du kan även göra bildspel av bilder i ditt album eller fotot du tar under tiden som du skapar ditt bildspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar