Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 19 juli 2011

Karta

KidsWorldMap är gratis. Här får man testa om man känner igen ländernas form i ett quiz, titta på passtämplar, titta närmre på världsdelarna och då se lite bilder som symboliserar ländernas kultur och djur. Ibland finns det ? på kartan och då är det någon kuriositet man kan läsa om (tyvärr på engelska). Wikipedia är också kopplat till appen så att man lätt kommer ut på faktan kring ett land.
KidsWorldMaps kostar 7 kr och är gjord för engelska barn 5-9 år, anpassade för skolan. Det är enkel färgglad grafik och det går att klicka för att se största städerna, öknarna, floderna mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar