Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 19 juli 2011

Kretslopp och livscykler

På ganska avancerad engelska förklaras olika kretslopp och livscykler. Jag tycker bara att den är bra för att man får bra bilder att prata kring med barnen och man påminns om vilka livscykler som kan vara bra att prata med barnen om. En grodas liv, månens faser, fjärilens utveckling, en planta, pollinering, stenens livcykel, vattnets kretslopp, syrets kretslopp och fotosyntesen.
Så här kan det se ut:

2 kommentarer:

  1. Vad heter denna App??? Jag undervisar på mellanstadiet och tänkte att just bilderna kunde vara bra när man berättar.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Om du klickar på bilden så är den länkad direkt till app-store. Appen heter Lifecycles. Jag håller med om att bilderna är bra. Där är ju lite av varje också. Engelskan kan man ju bortse från.
    Lycka till! Annelie

    SvaraRadera