Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 24 augusti 2011

ABC-kul

Abc-kul kostar 7 kr och är egentligen för iphone. Tre val finns att göra. Ska jag arbeta med versaler, gemena eller med siffror? När man valt kommer man in till en uppgift som är som en vanlig prick-till-prick. Bind samman bokstäverna i den ordning de kommer i alfabetet. Om man har ljudet på får man höra baokstavsnamnen på svenska! Man kan inte välja hur många bokstäver man får, ibland kan det vara bara början på alfabetet och ibland nästan hela. När man bundit ihop prickarna utgör de en bild som man då får, som belöning, se som en färgglad animerad bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar