Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 24 augusti 2011

Spooky sound pad

Spooky sound pad är en iphoneapp och den är gratis. Appen är enkel. Det enda du får är ett antal ruskiga ljud. Först tyckte jag att detta var lite löjligt men sen kom jag på att man utifån ljuden kan ge eleverna i uppgift att hitta på en berättelse som innehåller just dessa saker och när eleven läser upp sin berättelse kan man ljudsätta dem. Man kan ju själv välja om eleven redan innan ska veta att berättelsen kommer att ljudsättas eller det ska vara en överraskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar