Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 23 augusti 2011

Begränsa vad barnen kan göra på din ipad

Pappas appar har information om hur man gör för att begränsa användandet för barnen.
Där står t ex att möjligheter finns för att låsa ipaden för användning, begränsa appköp och att se till så att det inte går att radera program. Naturligtvis kan man även stänga av internet så att barnet inte hittar på tokigheter här eller med internetanslutning över huvud taget.
Tyvärr är många av ändringarna sådant man inte gör varje gång man lämnar bort padden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar