Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 27 september 2011

Note Record

Note Record är en iphoneapp som ser lite tråkig ut i layouten men om man har behov av att skapa minneslappar till sig själv som man sedan även kan vidarebefordra på olika sätt så fungerar den här appen ypperligt. Det är enkelt att lägga till en ny minnesanteckning och till den kan man ta ett foto/filmklipp direkt eller via sitt album eller spela  in sin röstkommentar. Detta meddelande kan man sedan maila iväg eller skicka som sms (om man har den i sin iphone).
Jag tänker mig att man snabbt och lätt kan ta ett foto och prata in en kommentar kring ett barns framsteg för att direkt eller vid tillfälle för in det i barnets digitala portfolio. Borde ju gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar