Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 29 september 2011

Twist touch

Färgpluppar ska med ett finger föras in i rätt färgmarkerad ring. Släpp inte färgpluppen där förrän alla färgpluppar på spelplanen är på rätt ställe för då får du börja om från början. Jag tror att detta går att spela ensam på en iphone eller ipod men på ipadden blir det lite svårt att få fingrarna till att räcka till. Jag ser denna app som en suverän samarbets app. Man har ett gemensamt problem och får guida varandra genom att prata sig fram till hur det ska lösas. Roligt för alla åldrar. Gratisapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar