Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 2 november 2011

Ordbiten

Ordbiten handlar om att förstå ord. I inställningar väljer du om du vill ha adjektiv, substantiv, verb, ord/uttryck eller en vald blandning av dessa. Du kan också ställa in antalet frågor du vill ha och hur lång tid du ska få på dig på varje fråga. Övriga inställningar är om du vill ha rätt svar direkt efter att du gissat och om du vill ha ljudet på eller av.
Appen kostar 7 kr och lämpar sig nog för högstadiet och uppåt med tanke på hur svåra orden är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar