Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 29 januari 2012

Doodlecast


Doodlecast är en suverän app för att göra instruktionsfilmer. Man kan visa hur man ska tänka när man räknar ut ett tal tex eller som nedan prata om tulpaner. Man startar inspelningen och har ett enfärgat underlag eller så finns det tema att utgå ifrån där man får en fråga att fundera kring. Sen har man flera olika färger att använda. Thats it! Enkelt men genialiskt. Filmen man gjort kan man skicka till sitt bildalbum eller skicka till youtube direkt.
Appen kostar 15 kr och är väl värd sina pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar