Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 2 februari 2012

Connecting the dots

Prick till prick är en övning som många barn tycker är rolig och det är ju lärorikt också. Här finns massor av bilder. När man väljer sin nivå får man se när siffrorna "läggs ut" så att man har lite hum om vart man ska dra linjen. Det är helt ok att rita fel för den feldragna linjen försvinner vilket betyder att det blir snyggt och prydligt det man gör. När man arbetar tystnar musiken för att sedan höjas när man njuter av den fina bilden man gjort. 
HD versionen kostar 15 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar