Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 31 januari 2012

Moji klockis

Moji klockis är på svenska...bara det! Den kostar iof 22 kr men det kan det vara värt då det ofta är svårt att lära barn klockan. En röst säger vad man ska ställa klockan på/eller så läser man och så snurrar man på visarna. För varje rätt svar får man en fågel som landar på linorna bredvid och när linorna är fulla får fåglarna hår på huvudet och när man klarat det (=12 ggr) får man även medaljer runt halsen. Skulle man svara fel så försvinner belöningarna, en efter en. Naturligtvis börjar det enkelt med heltimmar på första banan för att sedan stegra i svårighetsnivå.
Jag har varit i kontakt med apputvecklaren (han kontaktade mig för feedback) och i nästa uppdatering kommer det att finnas möjlighet att låsa upp alla nivåer så att man som lärare direkt kan placera in sin elev på rätt träningsnivå. Superbra. Detta efterlyser jag i fler pedagogiska appar!
Tack Jonas Rören för att du tog till dig av kritiken...

1 kommentar:

  1. Uppdateringen har nu kommit och det går att med en enkel inställning låsa upp alla nivåer på en gång.

    SvaraRadera