Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 18 mars 2012

PianoMan

Pianoman är en gratisapp i vilken man spelar piano med hjälp. Precis som i wiis "guitar hero" kommer det markörer farande som visar när man ska spela på vilken tangent. Dessutom lyser tangenten upp rött men det hinner man inte få användning för. 
Ett fåtal (10)klassiska låtar finns men man kan köpa fler och varje vecka har man tillgång till en ny låt via "weekly gift". 
Innan man spelar kan man lyssna på låten eller se appen autospela den. Vissa inställningar finns att göra: Step sequence (stannar upp när du gör fel eller kör bara på), hastighet, normalt/svårt spelläge och typ av instrument (piano, e-piano/marimba) Sedan kör man igång själv och man känner sig ganska proffsig.
Vill man avsluta i förtid så bara krafsar man lite på skärmen så dyker möjligheten upp att avsluta.
När jag gick in i appen första gången skaffade jag mig ett konto. Jag vet inte om man måste göra detta men  med kontot kan jag tävla mot andra online.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar