Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 10 maj 2012

Animal crosswords

Animal crosswords är samma app som djurkorsord fast då på engelska. Det luriga med att översätta en sådan här app är att det inte går att översätta rakt av då det är helt andra ord som ska paras i hop till ett korsord. Jag inser att det har varit ett stort arbete även med denna app. Efter vissa förändringar i den svenska versionen som även följde med i denna engelska så är det nu en riktigt bra app för språkträning. Korsord går att välja på olika nivåer och låses upp efterhand som man avancerar. När ett korsord är löst är det lätt att bara fortsätta till nästa utan att gå via menyn. Det finns möjlighet att välja om man vill att eleven ska arbeta med versaler och gemena och man kan sålla bort de bokstäver som inte behövs i det korsord man för tillfället arbetar med. Appen kostar 15 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar