Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 7 maj 2012

Djurkorsord

Jag har testat och utvärderat appen djurkorsord. Några ändringar har gjorts efter mina tips på förbättringar. Se här:

Hej igen Annelie,

Tack för att du nämnde min app på din sida. Såga att du hade lite synpunkter på saker som kunde vara bättre och jag har fixat en del och idag släpptes en ny version av appen.

Tack vare din input är en del saker ändrade. Detta är nytt/fixat/ändrat:

- Förbättrad navigering (bl.a. "swipe" stöd, gå vidare till nästa korsord i gruppen, återgå till gruppen) 
- Hjälpbokstav visas för små barn (styrs från nya "föräldrarkontroll" sidan) 
- Möjlighet att nollställa spelet (även den från "föräldrarkontrollsidan") 
- Säkrare rensning av korsordet med hjälpa av att en "Ja/Nej" fråga ställs först 
- Svårighetsgraden på korsorden visas tydligare på gruppnivå
Dessutom låses korsorden upp fortare, så efter man klarat alla dom lättaste börjar dom nya banorna låsas upp. Detta hjälper mindre barn som kanske bara klarar dom två första korsorden i varje grupp.

Jag har dock inte ändrat på app namnet trots att du tyckte jag lurades lite med namnet "Djurkorsord" :) Temat för hela appen är djur och i beskrivningen så står det att "Djurkorsord innehåller 56 korsord med över 300 av dom vanligaste orden barn lär sig stava i början, men det finns även en del kluriga ord så klart.Hade nog varit jobbit att komma på 300 djurnamn, vanliga ord är lättare… Så jag hoppas inte att folk känner sig lurade :)

Tack för din input och jag hoppas du och dina barn får nytta av appen!

Med vänliga hälsningar,
Åsa
OkiDokiApps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar