Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

fredag 4 maj 2012

Buildo

Buildo historia (istid, vikingatid och medeltid), Buildo rescue (polis, brandkår, sjöräddning och sjukhus)och Buildo museum(vinden, huvudvåning, källare) är tre fantaskt bra appar till att stimulera fantasin. Här kan barnen få en bakgrund och sätta till gubbar (som ger ljud) och annat som de sedan kan bygga sin berättelse kring. Tillsammans kan man rollspela hur länge som helst. Jag tycker bara att det är synd att man inte kan spela in det man spelar upp...Apparna kostar 7 eller 15 kr .


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken trevlig blogg, här ska jag kolla runt ännu närmare. Jag har efter bara några minuter fått mycket inspiration!
    Hälsa gärna på mig, en del ikt försöker jag få in!
    Maria
    www.forskoleburken.com

    SvaraRadera
  2. Kul att du kan få inspiration här. Din sida känner jag till sedan tidigare. Jag jobbar med lite äldre barn men jag har tipsat lite förskollärare om din blogg.
    Annelie
    Kolla gärna på min klassblogg: www.anneliessolar.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Hej igen,
    vad kul att du känner till min sida. Till hösten kommer jag ha en etta, så även jag har lite äldre barn snart! Ska verkligen kolla in din andra sida! :) Maria

    SvaraRadera