Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

torsdag 14 juni 2012

aTypo picture

Vill man jobba med bildredigering av ett lite annorlunda slag och få fram riktigt häftiga konstverk så är det här appen. Ta ett foto från ditt album och välj vilken typ av text och färg som ska forma den. Det blir snabbt snygga konstverk och det är riktigt roligt att arbeta i appen. Tänk på att bilderna du startar med ska vara stilrena och i starka färger. Ipaddens kamera är ibland dålig och då får man tänka på att ha bra belysning så att man har ett bra bildmaterial att utgå från. Former som på bilden nedan är jättebra att jobba med. Man ser ursprungsbilden i mitten och den har starka färger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar