Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 18 juni 2012

Show me

I appen Show me kan man skapa egna filmer där man visar något. Eller titta på andras instruktionsfilmer. De flesta är dock på engelska och riktade till äldre elever.
Sidan bygger på en webbsida: http://www.showme.com/ där precis samma funktioner finns. Här skapar man också ett konto och kan då ladda upp sina filmer. Filmerna kommer tyvärr bara att finnas där. De går inte att föra över till youtube...
 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    På tal om videoappar så har just en app kommit som utnyttjar att man med sina vänner har flera iPhones. Om alla filmar samma sak så får man en proffsfilm, med kameraskiftningar och sånt automatiskt. Borde vara perfekt för elever som håller på med filmprojekt och som har telefoner, då kan man göra ganska mycket även om inte skolan har kameror till alla. Läs artikeln på:
    http://www.ferdi.se/?p=1006

    SvaraRadera
  2. Oj, oj oj, nu har jag varit inne och tittat på vad det är du pratar om och det verkar ju fantastiskt. Det ska jag absolut testa. Tack för tipset!
    Annelie

    SvaraRadera