Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 20 juni 2012

Little things

Det här är egentligen ett spel men det är väldigt bra träning att leta upp saker och se detaljer.
4 saker ska letas upp i bilden och om det är svårt kan man få hjälp genom att den del lyses upp där man ska hitta saken. När alla 4 saker är hittade får man en pusselbit som belöning. 
Appen passar lite mindre barn vad gäller det den tränar men pga av att det står på engelska vad man ska hitta så måste en vuxen berätta det eller så får man använda appen till lite äldre barn. Man kan se appen som engelskträning om man inte hjälper dem med översättningen av de engelska orden direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar