Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 19 november 2012

Loopseque kids

För de allra minsta finns här en möjlighet att skapa och utforska musikslingor.Det finns två ingångar; blandade instrument i en cirkel och tangentinstrument. I den fösta versionen är det bara att markera fält och så spelas de när markören åker runt. Detta ger en sekvens som upprepas om och om igen. Om man klickar i mitten av cirkeln ändras ljuden lite. Till detta kan barnen säkert hitta på en sång. 
Om man väljer tangentinstrumenten spelar man toner via tangenterna och ljudet på instrumentet ändras om man klickar i mitten av cirkeln. Trevlig layout och inbjudande till kreativt skapande. Tyvärr ser jag ingen möjlighet att spara det skapade men man får kanske filma eller ljudinspela barnen via extern källa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar