Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 17 december 2012

Nalle


Nalle är en app med musik inspelad av Malmö Symfoni Orkester. Här finns två ingångar; en med vanliga barnsånger och en med julvisor. När man kommer in finns en trevlig stor bild som man kan titta runt i och leta efter visorna i. Här finns bl a Imse vimse (även som rockvariant), skala banan, ketchup ska prutta, en elefant balanserade, vi gratulerar, lilla snigel, klappa händerna, bä bä vita lamm, nu i ro, hajarna, mors lilla kråka, tre pepparkaksgubbar, tomten och haren, jungfru skär, Betlehems stjärna, tomtarnas julnatt, staffansvisan och nu tändas tusen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar