Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

måndag 18 mars 2013

Faces I make


Faces I make är ett kreativt verktyg. Du kan skapa ansikten med de mest underliga saker. Välj en grundfigur och välj sedan ut dina saker du villa ha med, förminska, och placera.
Sakerna är sorterade i godis, musik, leksaker och mat. Här är ju ett ypperligt tillfälle att utöka ordförrådet.
Du kan favoritmarkera sakerna och du kan infoga egna saker via kameran. Tyvärr sparas inte de saker man fotat och redigeras. Synd för annars kunde man byggt upp ett eget bibliotek...
Om du skulle behöva ha inspirationsansikten till dina elever inför skapandet så finns de i appens inspirationsgalleri. Det finns även "lektioner" som visar hur man kan tänka när man skapar.
Det är enkelt att spara sin bild i sitt album eller dela med sig via mail eller facebook.
Detta ansikte har jag gjort med bara musikinstrument. 
Jag har skapat liknande ansikte med frukt och grönt med mina elever men, HU, vad dyrt det blev att köpa allt. Detta är ett jättebra alternativ. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar