Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 12 mars 2013

Zcooly affären

Zcooly affären är en riktigt trevlig träningsapp. Här tränas både det ena och det andra inom matematiken. Bakgundshistorien är att affärsbiträdet ska gå iväg och du kan hjälpa honom medan han är borta. Det konstiga är att han inte går iväg utan finns i närheten hela tiden och så fort ett uppdrag är utfört går man till honom och får mynt i belöning. Appen finns i tre varianter; För f-1, åk 2 och 4-7 år Jag är inte helt insatt i skillnaderna och den jag provat är ovanstående och den har följande innehåll:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar