Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 14 april 2013

Vyclone

Vyclone ihop med flera enheter kan göra dig till en riktig producent. Skapa ett konto eller logga in via facebook på flera enheter. Placera ut dessa och sätt igång att filma från olika vinklar. När du är klar stoppar du dem och appen kommer att föreslå hur man kan klippa ihop dessa olika filmningar. Blir du inte nöjd med förslaget så kan du få upp alla filmer i ett fönster och själv sitta och byta kamera och redigera din film. På detta enkla sätt kan du skapa riktigt proffsiga filmer. Låt t ex eleverna titta på hur programledare gör och sedan härma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar