Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 11 februari 2014

Match 10

I spelet match 10 ska du para ihop siffror så att det blir 10 tillsammans. Jag trodde först att jag bara kunde hitta två siffror som hörde ihop men man kan para ihop flera siffror bara summan blir 10 och siffrorna du använder ligger och gränsar varandra och inte diagonalt. Spelade en god stund och kom inte till något slut. Finns det något? Kanske man kan utmana varandra och spela t ex 10 minuter och se vem som under den tiden hunnit nå högsta poäng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar