Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 9 februari 2014

Tell time



Tell time är en app på engelska. Här får man en typ av dominobrickor. Matcha ihop tidsangivelsen (digital) med den analoga klockan. Du kan själv välja om du vill ha 2,4,6 eller 8 brickor. Appen går att anpassa genom att du kan lägg till egna foto och spela in din egna röst för att skapa eget innehåll i spelet. Tyvärr är det bara en 12-h klocka vilket innebär att det inte finns inlagt träning med t ex 22.30 men det går att ändra genom att göra sitt eget träningsspel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar